Niemiecka grupa zatrudnia w tym kraju 14 tys. ludzi, ma tam największą fabrykę samochodów, ale nie podała liczby, do jakiej chciałaby dojść. W komunikacie ogłosiła, że zrezygnuje z ok.500 pracowników przeniesionych w 2016 r. z węgierskiej filii Audi, dodała, że zmniejszy też liczbę zatrudnionych dorywczo i nie będzie przedłużać umów o pracę na czas określony.

Redukcji ulegnie ponadto liczba ekip produkcyjnych przy luksusowych pojazdach sportowo-użytkowych i małych, m.in. VW e-up!, jedynego auta elektrycznego montowanego teraz na Słowacji. VW poinformował, że nie zamierza produkować nowych modeli elektrycznych w zakładzie w Bratysławie.

Niemcy wyjaśnili, że ta decyzja wynika z zamiaru zwiększenia wydajności o 30 proc. do 2025 r., bo chcą sfinansować kosztowne przestawienie się na napęd elektryczny i pojazdy autonomiczne zamykając definitywnie rozdział z oszustwami przy testowaniu diesli.

W 2017 r. doszło do pierwszego strajku w Volkswagenie na Słowacji, który zakończył się porozumieniem o podwyżce płac - pisze Reuter.

Obecnie w tym kraju istnieją cztery fabryki VW, Kia, PSA i Jaguara Land Rovera, które w 2018 r. wypuściły 1,08 mln pojazdów, a w tym roku planują 1,15 mln.